Skip to main content

Stress

I dagens Danmark ses stress i mange aspekter af det moderne liv, og nogle mennesker besidder en evne til at håndterer, men ikke alle.

Nogle oplever endda at være blevet stærkere af den modgang, stress kan give. Andre oplever derimod problemer med at frigøre sig fra stresset, hvilket kan medføre mange negative effekter.

Typiske stress symptomer kan bl.a. være:

  • Spændte muskler
  • Hovedpine
  • Migræne
  • Vejrtrækningsproblemer
  • Hjertebanken
  • Bliver trist
  • Vægttab
  • Hyppige infektioner
  • Forværring af kronisk sygdom
  • Indre uro
  • Mavesmerter
  • Nedsat potens
  • Søvnløshed
  • Aggressivitet

Kroppen husker og reagerer ud fra
den psykologisk tilstand, man står i.

Hvis disse symptomer ofte dukker op, kan det være et tegn på, at man har brug for hjælp og vejledning til at lære stresshåndtering. Det er bl.a. kendt, at behandling med kognitiv adfærdsterapi kan hjælpe på forskellige former for stress.

Når mennesker er under stress, så spænder musklerne op, det kan b.la. give hovedpine, migræne, nakke smerter, vejrtrækningsproblemer og uønsket vandafledning.

Kroppen husker og reagerer ud fra den psykologisk tilstand, man står i. Ud fra at arbejde med specifikke energimestring muskler, nervesystemet og kognitiv terapi, er min erfaring at stress vil kunne regulere sig til sundt niveau.